blixen_wp_header_savanna_01-1

Information om alt det praktiske

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål omkring Blixen Klub Rudersdal. Klik på det enkelte spørgsmål for at se svaret.

Det er ganske nemt. Her kan du læse om de tre handlinger, du skal foretage dig:

  • Du indbetaler 100 kr i kontingent til reg 8117 konto 4781370 med tydelig angivelse af dit navn.   
  • Derefter sender du en mail via formularen på forsiden eller direkte til sekretæren på sos@stadil.net. Anfør dit navn, telefonnummer, mailadresse og by. Og fortæl, om du har indbetalt kontingentet.
  • TIlføj en tekst à la denne aht datapersonforordningen (GDPR):   “Jeg accepterer at stå på en intern medlemsliste med ovenstående data, og jeg vil gerne modtage info og mødeinvitationer pr mail fra Blixen Klubben. Bliver der taget foto af mig under et arrangement, må det godt offentliggøres i Blixen Klub-regi.”

Medlemsskab af Blixen Klub Rudersdal koster 100 kr i kontingent for resten af året 2018 og indtil foråret 2019. 

Kontingentet fastlægges på den årlige generalforsamling i foråret.

Tirsdagsmøderne koster 20 kr, som du betaler samtidig med tilmeldingen. Pengene bruges til kaffe og kage, eller noget andet spiseligt, som nydes i mødepausen.

Invitation til det kommende møde sendes ud til medlemmerne på e-mail, og der anvendes tilmeldingssystemet ’NemTilmeld’, som lever op til sit navn. 

Samtidig med tilmelding betaler du 20 kr i “kaffepenge”. De refunderes ikke ved afbud eller udeblivelse. 

Der vil være en deadline for tilmeldingen, ofte senest fredagen inden mødet.

TIl de almindelige tirsdagsmøder, hvor du har betalt 20 kr ved tilmeldingen, behøver du ikke melde afbud. De andre spiser glad din kage. De 20 kr refunderes ikke ved afbud eller udeblivelse. 

Til større arrangementer eller udflugter, hvor prisen er højere, vil du kunne afmelde dig inden tilmeldingsfristens udløb. Og få dine penge retur til din konto.
Afmeldingen sker på det link, du modtager i din bekræftelsesmail.
Bliver du forhindret på dagen for en udflugt, vil arrangøren blive glad for en besked (tlf eller sms), så hele gruppen ikke venter forgæves.

Til møderne på Havarthigården kan der maksimalt deltage 100 personer – det antal som brandvæsenet har godkendt. Der oprettes venteliste, hvis interessen er stor. Til udflugter o.lign. kan der være et lavere max antal afhængig af praktiske forhold. Det gode gamle først til mølle-princip anvendes.

Det kan du være med til – hvis du har lyst. Der er to arbejdsgrupper, som sørger for henholdsvis møderne på Havarthigården og udflugter ud af huset.

Alle er velkomne til at komme med forslag til foredragsholdere eller steder, der kunne være interessant at besøge.
Måske kender du en, som kan holde et spændende indlæg på et møde? Måske kan du selv gøre det?
Foredragsholderne modtager klapsalver, et varmt håndtryk og 2 flasker vin for deres indsats.

Blixen Klubben er et netværk for åbne, udadvendte kvinder, som har lyst til samvær foruden foredrag og udflugter. I praksis er det såmænd bare, at du har lyst til at småsnakke med andre i pauserne.
Da alt er baseret på frivillig arbejdskraft, er der høflig selvbetjening af forplejning i pauserne. Og man rydder op efter sig.

Der er to forplejningsgrupper på 6-7 personer, som skiftes til at købe ind, sætte stole frem, dække kaffebord og rydde op efter hvert møde. Det skal ikke altid være de samme, som tager den praktiske tørn, så på et tidspunkt bør du også melde dig til en forplejningsgruppe.

Der skal også være en person hver gang, der kommer i god tid og sørger for at højttaler og fremviser fungerer. Den tjans er der også flere om at dele. 

Henvend dig til sekretæren, hvis du vil give en hånd med. Din hjælp vil blive modtaget med kyshånd. 

Hvis et mindre antal medlemmer har en fælles interesse kan de selv mødes i andre sammenhænge end klubmøderne. Grupperne er helt selvstyrende og fastlægger deres egne rutiner.

Hver gruppe bør have en tovholder, dvs en person nye interesserede kan henvende sig til, hvis de vil være med. Måske er det også tovholderen, der koordinerer aktiviteterne i gruppen.

Har du en ide til en interessegruppe, kan du give sekretæren besked – eller måske selv tage ordet på et møde og “sælge” ideen.

Send en mail til sekretæren sos@stadil.net inden årets udgang.

Undlader du at betale kontingent indenfor tidsfristen, er du automatisk udmeldt. Men det er høfligere af give besked – så bliver livet for sekretæren også nemmere.

Kontingent opkræves efter generalforsamlingen i foråret.

Der er ikke tilladt at holde i vejsiderne på Havarthivej (brandvej). Foran den store bygning og bag ved den er der P-pladser. Under fanen Galleri finder du et oversigtskort over Havarthigårdens P-muligheder.

Er alt optaget, kan du benytte p-pladser på Trørødvej ca 100 meter øst for Havarthigården.

Der findes Blixen Klubber i flere af landets kommuner. De fungerer som en aktivitet under det lokale Frivilligcenter eller som en selvstændig forening. Det kan du læse mere om på de enkelte klubbers undersider.

Blixen Klub hjemmesiden administreres af Frivilligcenter & Selvhjælp Gentofte, der kan kontaktes på telefon:
39 40 46 48 eller via e-mail: gentofte@blixenklub.dk

Copyright 2018 - Frivilligcenter & Selvhjælp Gentofte